Friday, June 1, 2007

inspiráció

2 éve ilyenkor Hollandiában voltam. Ott is ilyenkor volt a leadás. Olyan házat csináltam, amit Breuer Marcell és az 50-es évek építészete inspirált, és iszonyú büszke voltam, hogy a csoporttársaimmal ellentétben nem kortárs példák inspirálnak. A konzulensem első látásra beleszeretett a tervembe, amikor kétségek gyötörtek, szinte akadályozott a tovább gondolásban, nem akarta, hogy változtassak a tervemen. Aztán jött az épszerk rész kidolgozása, amit az itthoni szendvicspaneles-alapoktatásnak köszönhetően csuklóból ment :) na, közben derültem nagyokat a buta holland épszerk konzulenseinken...

Most a diplománál, így visszanézve azt vettem észre, hogy a hollandiai élmények éledtek újra. Igazából az ott megélt térélmények köszönnek vissza az épületben. Hogy milyen egy óriasi rámpára felmenni, és kinézni a teljesen sík vízfelületre vagy mezőre, ott szerzett alapélmény. Ugyanígy az is, hogy nem szabad félni a nagy felületektől, mert a nagy még nem jelent feltétlenül monotont.

És azt is Hollandiában tanultam meg, hogy makettet építeni (bármilyen értelemben) márpedig jó! :)










No comments: