Sunday, November 23, 2008

velence















Velence. Többször jártam már a városban, különböző évszakokban, különböző célból. A sok turista forgatagában sose vettem észre, hogy milyen szép is eza város. Novemberi utam alkalmával, a kellemes 16 fokban, ragyogó napsütésben, turistamentes utcáival, enyhe estéival és csillogó üveg és karneválmaszk boltjaival a város teljesen elvarázsolt. Nem számítottam ekkora hatásra, és talán épp ezért kerültem ez alá a varázslat alá...

3 különleges nap... Hajnali repülő egy ádolgozott nap, sok kilométernyi futás és egy átvirrasztott éjszaka után... Megérkezés a reggeli Velencébe... Vízitaxival be a repülői 2 órás kábult alvás után, be a varázslat közepébe... A városszövet labirintusának a közepén, egy 2ágyas szoba, napos ablakkal... A közeli piazzán ebéd(reggeli) aztán a megunhatatlan bolyongás a labirintusban, a csillogó kirakatok, illatos kávézók, mesebeli maszkmanufaktúrák, régiségboltok, könyvesboltok, textilüzletek, és papírmanufaktúrák között...

A Biennáléról talán majd később... A város hatása sokkal erősebb volt a Biennáléénál, bár a brit pavilon egy termében különösen otthon éreztem magam...Az épületek, terek, pozitív és negatív sikátorok, kilátások, átlátások, rálátások, sziluettek, anyagok,rétegek, összetettség, arányok és viszonyok sokkolóan hatottak. Létre lehet ilyet egyszerre hozni? Ha éves időtartamra tervezünk épületeket, létre jöhet ilyen komplexitás? Ha tovább olvadnak a jégtáblák, minderről lemondunk? Ha dokumentáljuk is az egész várost, átélhetjük ugyanezt az élményt? Dokumentálható a sikátorok fölött száradó mosott ruhák illata? És a leomló vakolat által okozott mintázat?

A fantasztikus vacsora hal és tengeri ételekből érdekes és szeretni való emberekkel... A bőséges olasz reggeli, ezek mind-mind részei az elbűvolő útnak.

No comments: