Wednesday, August 18, 2010

Col de Culaus

Mára egész napra ragyogó napsütést mondott az előrejelzés. (De tévedett. ) A Frutieres pihenőtől indul a magas Pireneusok egyik gyönyörűséges völgye. Sokkal kevésbé ismert, mint a Pont d'Espagnas-n át vezető utak, és eszméletlenül szép. A napi cél a Col de Culaus csúcs (2585 m), félúton a Russel menedékházzal, ami ingyenesen igénybevehető.

A csúcsot már-már elértünk a beígért napsütésben, de előbb egy tetemes mennyiségű kőgörgeteget kellett leküzdenünk. Ebben annyira elfáradtam, hogy lekuporodtam az egyik meleg kőre, és elaludtam. (Itt hívnám fel a figyelmet arra, hogy a Pireneusok egyik fantasztikus előnye a közép-európai magashegyekkel szemben, hogy melegebb.) Mire felébredtem, az egész kis csúcs előtti völgyet köd borította. Kicsit csalódottan konstataltuk a helyzetet, és mikor bambán lestem a köveket, észrevettem, hogy nemcsak Londonban, de itt is figyelve vegyunk minden léptünkben. Egyik megfigyelőnk az 1. képen látható. A 2. képen a londoni Neighbourhood Watch logoja talalható, ami arra buzdítja az embereket, hogy figyelmesen kövessék, mi történik a szomszédságukba, hogy a bűnesetek így potenciálisan csökkenjenek.

Természetesen felmásztunk a csúcsra a köd ellenére is, majd szitáló ködben ereszkedtünk alá. Este a patakon átkelő tehéncsordaa állta el az utunkat, akikkel nem mertünk ujjat húzni.

A túra 22 km volt, 1096 m szinttel, amit egy nagyon intenzív szakaszban szinte egyszerre kaptunk. Nem kifejezetten kényelmes túra.








No comments: