Tuesday, March 15, 2011

Állami orvosi ellátás

Mindig mosolyt csal az orcámra, ha arra gondolok, hogyan működnek Londonban a dolgok. A világváros és a falu, a korszerű és az ódon, a luxus és a gagyi valami bizarr keverékével találkozik az arra fogékony ember napról napra.

Vegyük például a tegnapi nap eseményeit. A szülőotthonban voltam vizsgálaton, ahol történetesen vért is vettek. Ez eddig még nem meglepő, gondoltam, legközelebb, ha megyek vizsgálatra, megkapom az eredményt. Kicsit mérges is voltam magamra, hogy nem kérdeztem meg, mikor is lesz a vérből eredmény és hogy tudom meg a dolgot, de az ember néha ilyen alapvető dolgokat felejt éppen el.

Ma reggel csörög a telefonom, de nem tudtam felvenni, így az üzenetrögzítőn hallom körzeti orvosom kedves, mindig kicsit hezitáló, de alapvetően megnyugtatásra ösztökélő monológját, hogy megvan a vérkép (ez gyors volt!), és ugyan ma egész délután megbeszélése van, de holnap legyek kedves átsétálni, és beszéljünk róla. Aztán még egyszer biztosít, hogy semmi izgalom.

Nem mintha tényleg megnyugtatna a felhívása, hogy ne izguljak, de valahogy jó érzés, ahogy az állami népjóléti intézet, aminek része ez a statika konzulensre emlékeztető doktor, no meg a felújítás előtti soproni orvosi rendelőre emlkékeztető épület, ilyen közvetlenül és személyesen gondoskodik rólam :)

No comments: