Thursday, December 13, 2012

Wussztada

No, összegyűjtöttem, miket tud már Mira mondani. Mert mostanában minden nap új szóval áll elő.

Ő maga 'Me', akihez tartozik egy 'talp' és 'láb'. Én vagyok 'annya' és persze van 'apa'.

Aztán az ételek közül ma felsorolta a túléléshez szükségeseket: 'tej', 'vaj', 'bana', 'manda' és 'alma'. No meg az 'oat', azaz angolul a zabpehely...

Ami az alapfunkciókat illeti, a 'pis' a pisi, a kaki életszerűen kísérőhanggal van reprezentálva. A pelenka az 'tiszta' és fürdéskor a szivacsból 'hab' jön.

A kacsa a 'háppp', a cica a 'miaaa', a kutyus a 'vauu'. A kéményekből pedig 'füst' jön (igen, itt sok helyen látszódik).

Ami pedig sok mindenre használható, az a 'wussztada', Cirmi saját szava, ami már réges rég velünk él. Néha megkérdezem Cirmit, hogy melyik helyes, az 'upsztada' vagy a 'wussztada' bizonyos dolgokra, de túlnyomó részt azt a választ kapom, hogy 'wusszta, wusszta'!

Mindez talán le sem írom soha, ha ma reggel nem hallom, hogy énekli a Hull a pelyhest. A dallama tökéletes volt, aztán rájöttem, hogy az angol szöveggel énekli (Twinkel, twinkel). Egész jól megtanulta, mutogatni is elmutogatta. Kicsit besegítettem neki, cserébe ezért elmondott és mutogatott még egy kis gyerekverset angolul...Mondhatnám, wussztada!




No comments: